Het gaat er vreemd aan toe

Het zou jullie vast niet ontgaan zijn; het grote schandaal rondom The Voice of Holland. Berichten over seksueel getinte opmerkingen zowel via WhatsApp als verbaal, aanranding en zelfs verkrachting...

Heel Nederland staat op zijn kop en voor even gaat het nieuws over wat anders dan Corona.
Over de details van wat deze mannen gedaan zouden hebben, ga ik niet schrijven.
Wel over iets wat heel Nederland ook op zijn kop zou moeten zetten, iets wat Nederland hopelijk doet nadenken. Er is iets wat Nederland misschien nog wel veel walgelijker moet vinden.

Laat ik de slogan omschrijven: ''Flirten is niet alleen voor singles.''
Komt je dit bekend voor? Dit is de slogan van Second love. Ik moet bekennen dat, terwijl ik dit schrijf, ik mij letterlijk beroerd voel worden. De hele sfeer en en beschrijving van de website is letterlijk ziekmakend. Het woord lust omvat alles waar Second love voor staat. Erger nog; Second love schaamt zich er niet voor om mee te helpen om huwelijken op de klippen te laten lopen of in echtscheidingen te laten eindigen.

Het verdedigd zich hier echter wel tegen, want een review zegt; ''Om eerlijk te zijn was mijn huwelijk na 14 jaar wat in een slob geraakt. Ik kwam via-via op Second love terecht en het heeft mijn huwelijk een tweede kans gegeven.'' 

Zelfs een collega van mij beaamde dit; als er minder taboo heerst over open relaties, dan waren veel meer huwelijken gered. In die pauze tijdens mijn werk, hoorde ik nog meer collega's over avontuurtjes, naast het eigen huwelijk. Er ging een wereld voor mij open, een wereld die nog voller van zonde was dan ik dacht. Een wereld waar ik geen deel van wil uitmaken. 

Onderaan de pagina van de website wordt benoemd; Vaak gaan vrouwen vreemd omdat ze thuis twee dingen missen, spanning en sex. Populaire mannen waar vrouwen graag mee vreemdgaan zijn ..., Marco Bosato, ... 

Opvallend veel wordt het Magazine Linda genoemd op de pagina in de media van Second love. Je weet wel, het magazine van Linda de Mol, de vriendin waarvan haar man zoveel vreselijke dingen gedaan heeft binnen de Voice. Op een van de berichten is de cover van het Magazine te zien, waarbij Linda met een uitdagend gezicht de camera inkijkt. Ze heeft lingerie aan, waarbij veel bloot te zien is en een dun laken over haar onderlichaam. Op de achtergrond is een naakte man te zien, gefotografeerd vanaf de achterkant, die net zijn avontuurtje beleefd heeft met Linda. Daaronder de tekst Overspel, een derde van de Nederlanders gaat vreemd. 

Daarnaast wordt zowel via de televisie als op bushokjes geadverteerd over het vreemdgaan via onder andere Second love. Dit wordt niet alleen geaccepteerd door de overheid, maar ook zeker niet tegengehouden! Erger nog; de leden van het kabinet lachen SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij uit op zijn voorstel. Hij wil dat datingssites als Second love verplicht worden te waarschuwen voor de gevolgen van vreemdgaan. Kees vind dat dergelijke sites moeten worden voorzien van een bijsluiter met de tekst 'Let op. Vreemdgaan dupeert kinderen.' 

Second love heeft dit artikel van de AD ook met trots op haar website geplaatst.
Zo weet heel Nederland dat het kabinet Vreemdgaan heel gewoon vind. Toch?

Waarom is heel Nederland in ophef over het schandaal van de Voice? Iets, het vreemdgaan, wat sowieso een derde van de Nederlanders doet, wat geadverteerd wordt, wat het kabinet goedkeurt om te adverteren en kenbaar zo maakt dat het eigenlijk heel normaal is?

Ja het schandaal rondom de Voice ging ook om vrouwen waarbij iets gebeurde tegen hun wil en dat ga ik zeker niet wegcijferen als niet erg. Dat is vreselijk en het is erg verdrietig dat het zo lang stand heeft weten te houden en zoveel slachtoffers heeft geëist. 

Maar de essentie van mijn blog gaat over het normaal vinden van vreemdgaan en het promoten ervan. Dit leid tot lust en gedachtes. Gedachtes die niet bij gedachtes blijven, maar worden omgezet in daden. Vrouwen die vreemdgaan via bijvoorbeeld Second love, omdat ze de spanning en sex missen. De mannen daarvan die daardoor ook goedkeuring krijgen om vreemd te gaan. Mannen die zich, in dit geval, bevinden in een wereld van de showbizz en hun gedachtes tot daden laten leiden.

In een kustdorp van provincie Zuid-Holland is in Monster een stikker over de de Second Love posters geplakt met de tekst; Werk aan  je huwelijk! Denk aan je kinderen! Neem tijd voor elkaar!

Want zo is een huwelijk dat 'gered moet worden' door Second love is eigenlijk geen huwelijk meer. 
Dat is beschadigd. Een huwelijk is tussen twee mensen, een man en een vrouw die samen door God één worden gemaakt. Daar hoort geen tweede of derde persoon tussen. Alleen God, de schepper en bedenker van het huwelijk hoort hierin te bemiddelen. De wortel van het probleem waarvoor redding nodig is, is waaraan gewerkt moet worden. Neem de tijd voor elkaar en pas toe wat de Bijbel zegt over een huwelijk. 

De normen en waarden van een ooit Christelijk Nederland lijken zo goed als verdwenen.
Laten we ons volkslied met de tekst In Godes vrees te leven in couplet twee niet vergeten en laten we onszelf voeden en onze kinderen opvoeden met de waarheid van God. De waarheid uit de bijbel. 
Als een vroom Christen(man), voor Godes woord geprezen. 







Reacties

  1. Goed verwoord Gonneke! Enneh ik zou ook wel van die stickers willen plakken...😅

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts